قیمت بهترین خوراک گوساله پرواری هلشتاین

قیمت خوراک گوساله پرواری به عوامل متعددی بستگی دارد که یکی از تاثیر گذار ترین عوامل بر قیمت این محصول میزان کیفیت مواد اولیه ای است که در خوراک گوساله استفاده شده است. همچنین نحوه عرضه آن از دیگر عواملی است که قیمت این محصول را تحت تاثیر قرار می‌ دهد.

قیمت بهترین خوراک گوساله پرواری هلشتاین

جدول خوراک گوساله پرواری

جدول خوراک گوساله پرواری جدول خوراک گوساله پرواری جدولی است که در آن میزان مواد مغذی و خوراک گوساله بر حسب نوع نژاد و سن آن مشخص شده است و دامداران بر اساس این جدول خوراک دام را آماده می کنند تا بتوانند گوساله را پروار کنند.

جدول خوراک گوساله پرواری جهت پروار کردن گوساله ها در ۹ ماه برنامه ریزی شده است که در این جدول عملیات پروار کردن به سه دوره سه ماهه تقسیم بندی می شود.

  • سه ماهه اول: در این دوره گوساله سه ماه دارد که فیزیولوژیک بدن آن ها مانند سیستم گوارشی و استخوان ها در حال رشد هستند. از همین جهت در طول این دوره جیره دام باید تنظیم شود که بتواند احتیاج آن را تامین کند که مهم ترین این احتیاجات تامین پروتئین می‌ باشد.
    پروتئین در انواع کنجاله ها، یونجه و پودر استخوان وجود دارد که این مواد را در جیره گوساله سه ماهه قرار می‌ دهند. همچنین لازم به ذکر است که در دوره اول نسبت علوفه به کنسانتره گوساله، بسیار حائز اهمیت است. چون در این زمان دستگاه گوارش گوساله سه ماه هنوز تکمیل نشده است و بهتر است از کنسانتره کمتری در آن استفاده شود.
  • سه ماهه دوم: در این دوره گوساله در سن ۶ ماهگی قرار دارد و اصولاً گوساله رشد اولیه خود را کرده است اما باز هم نیاز به رشد دارد. بنابراین پروتئین در مقایسه با دوره اول باید به میزان بیشتری در جیره غذایی گوساله حضور داشته باشد. همچنین نسبت کنسانتره به علوفه در این دوره ۵۰ به ۵۰ است.
  • سه ماهه سوم: در این دوره گوساله در سن ۹ ماهگی قرار دارد و از آن جایی که یکی از اهداف نهایی از پروار کردن، رسیدن به حداکثر رشد می باشد، لذا خوراک آن باید به گونه ‌ای تنظیم شود که انرژی بسیار زیادی داشته باشد. از همین جهت از دانه هایی با ارزش غذایی بالا استفاده می‌ شود و همچنین میزان کنسانتره بیشتری نسبت به علوفه، در جیره غذایی گوساله های ۹ ماهه وجود دارد.

فروش عمده انواع کنسانتره گوساله پرواری

فروش عمده انواع کنسانتره گوساله پرواری همان طور که گفته شد انواع کنسانتره گوساله پرواری بر حسب سن و نژاد گوساله در نمونه ‌های مختلفی تولید می ‌شود که معمولاً این محصولات به صورت عمده به فروش می ‌رسند. فروش خوراک گوساله به صورت عمده موجب می‌ شود تا دامداران بتوانند با قیمت مناسب تری به این محصول دسترسی داشته باشند. زیرا در روند تولید تا مصرف نمونه ‌های عمده این محصول، کمترین تعداد واسطه موجود است.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.